Čitaj mi!

Intervju: Aleksandar Vučić

Krenuli smo da sprovodimo sve ono što je potrebno da bi Srbija ozdravila, kaže za RTS premijer Aleksandar Vučić i dodaje da su mnogi priznali da je ovakav Zakon o radu napredak. Teško mi je pao odlazak Krstića, ali on ostaje u kabinetu kao specijalni savetnik, rekao je Vučić. Srbija je na putu ka EU, ali čuva tradicionalno prijateljstvo sa Rusijom i u tome je snaga srpske politike, rekao je premijer.

Reformski zakoni su jedno od naših obećanja i ponosni smo što smo počeli da menjamo ono od čega smo bežali godinama, rekao je premijer Srbije Aleksandar Vučić, gostujući u emisiji "Oko" na RTS-u.

Ovde možete pogledati/preuzeti emisiju Oko

"Počeli smo da menjamo ono od čega smo bežali prethodnih godina, čega smo se plašili. A plašili smo se nezadovoljstva onih koji ne brinu o radnicima, o poslu, o privredi, nego samo o sebi", rekao je Vučić.

Premijer je naveo da sada svi vide da se reforme u zemlji ne odlažu i da to znači ozdravljenje i boljitak za srpsku porodicu, za Srbiju.

"Ako to ne vide danas, videće za tri-četiri godine", rekao je Vučić.

On je ocenio da i politički protivnici poštuju i priznaju da je ovo veliki napredak i velika reforma i da i oni znaju da je takav zakon o radu, doduše, kako je rekao, nešto liberalniji, donosio i Zoran Đinđić 2001. godine.

"U odnosu na taj zakon, sada je preciznije uređen rad na određeno vreme, godišnji odmor je usklađen sa Kancelarijom međunarodne organizacije rada i regulisan je povoljnije za zaposlene nego što je bio tada", rekao je Vučić.

Naveo je da se novim zakonom garantuje minimum prava u pogledu rada noću, smenskog rada, na dan praznika, a veoma precizno su navedeni otkazni razlozi i procedure za zaštitu radnika.

Vučić je, komentarišući zakon iz 2001. godine, rekao da se čudi što oni koji su podržavali takav, liberalniji zakon, sada kritikuju aktuelni sa tobože socijaldemokratske pozicije.

"Mi hoćemo fleksibilnije tržište rada, pokazalo se da su i sada sa ovim Zakonom o radu ljudi dobijali otkaze", napomenuo je Vučić.

Vučić je rekao da je srpska ekonomija u veoma teškoj situaciji, navodeći da je od 2005. do 2012. ukupan broj zaposlenih opao za 354.000, od čega je 318.000 izgubilo posao u privrednom sektoru. 

Premijer Vučić kaže da ne želi da vidi nezadovoljne ministre u Vladi, ističući da mu je teško pao odlazak ministra finansija Lazara Krstića, ali da ne želi da govori više o njegovom ličnom činu.

"Krstić ostaje u kabinetu kao specijalni savetnik", rekao je Vučić i dodao da je Lazar Krstić pomogao Vladi i da danas Srbija ima stabilno finansijsko tržište "i pored teške vesti da je ministar finansija otišao".

Premijer je rekao da je članovima Vlade poručio da, ako nisu zadovoljni, izađu iz Vlade.

Istakao je da se Vlada za Krstićevu ostavku nije spremala i naveo da misli da je Dušan Vujović dobro rešenje za novog ministra finansija jer je reč o stručnjaku i velikom imenu.

Srbija će biti moderna zemlja

Naveo je da je jedini motiv reformskih zakona da se stvari u zemlji pokrenu i dodao da će pre kraja mandata ove vlade, Srbija biti normalnija, modernija zemlja.

Vučić je izjavio da Srbija neće da bude nakaradna i neće doživeti bankrot, iako su je neodgovorni ljudi doveli do ivice bankrotstva. Premijer kaže da je dobijena podrška celog sveta za reformske zakone - o radu, stečaju, planiranju i izgradnji i PIO.

Zapitao je i zašto bi neko uopšte preduzimao teške političke poteze i rekao da želi da vidi na delu one koji se suprotstavljaju reformama, mada, kako je rekao, na političkoj sceni među strankama i ne vidi neku konkurenciju.

"Da li smo mi lopovi, da li Zakonom o radu krademo, uzimamo, otimamo, da vidimo naše motive?" zapitao je Vučić i podvukao da je "jedini motiv da se u zemlji pokrenu stvari i da za tri-četiri godine svi mogu da kažu mi smo normalna zemlja".

Prema njegovim rečima, "nećemo da budemo nakaradni" i neće se dozvoliti da Srbija doživi bankrot.

"Došlo je vreme za reforme i, kao što sam i rekao u Ambasadi Francuske večeras, svi vide da reforme ne odlažemo i da to znači ozdravljenje i boljitak za srpsku porodicu, za Srbiju", napomenuo je Vučić.

Govoreći o spremnosti ljudi da prihvate reforme, Vučić je napomenuo da su ga svi ismevali kada je rekao da je potrebna analiza korišćenja službenih vozila.

Kako je rekao, nismo postigli ozbiljne rezultate, uprkos trudu, jer neki od njegovih prijatelja i kolega nisu razumeli potrebu za reformama.

"Neki jesu, recimo Stefanović u MUP-u jeste. Mnogi drugi nisu. Bio sam razočaran kada sam čitao da su hteli da ispune formu pa da dobiju isti ili veći broj vozila", rekao je premijer.

Istakao je da mu je ta tema ukazala koliko smo nespremni za reforme. Naveo je da on ide samo u jednom automobilu i samo ponekad, kad iz službe obezbeđenja smatraju da je to neophodno, ide još jedan auto u koloni. Rekao je da se to nikad nije dogodilo u Srbiji.

Sve iz ekspozea biće ispunjeno do 4. avgusta

Premijer je poručio da će do 4. avgusta, kad je 100 dana Vlade, biti ispunjeno sve što je izneo u ekspozeu, osim smanjenja plata.

Naveo je da se još ne zna kako će izgledati mere fiskalne konsolidacije i na koji način će se uštedeti, ali i ponovio da neće prihvatiti smanjenje penzija za 20 odsto, što je predlagao ministar finansija Lazar Krstić.

Vučić je rekao da će pre uvođenja mera konsolidacije morati da se promeni "bolesno stanje u javnim preduzećima", jer je, kako je naveo, neizdrživo da EPS i "Železnice" budu onakve kakve su danas.

Poručio je da je za njega ekonomski patriotizam kad svaki građanin plaća porez, brine o stanju javnih finansija kao o svojim porodičnim i ličnim finansijama, kao o otvaranju sopstvenog biznisa.

Kada je reč o ekonomskoj saradnji, premijer je rekao da u Moskvi nije odbijena mogućnost da se "Fijatovi" automobili izvoze u Rusiju.

"Ne volim da govorim velike stvari, ali to nije odbijeno. Očekujem da ruski predsednik Vladimir Putin dođe u Srbiju, ne mogu da obećam da će to biti pozitivno rešeno, ali postoje šanse", rekao je Vučić govoreći o nedavnoj poseti Moskvi tokom koje se sastao sa Putinom i premijerom Dmitrijem Medvedevom.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je povodom izgradnje gasovoda "Južni tok" da Srbija nema nikakvu vrstu rizika u tom poslu i da je ruska strana prihvatila i uvažila sve naše primedbe i zahteve, koji su bili teški.

Ocenio je da bi Srbija dobila bolje uslove da je o tome pregovarano od početka, odnosno od 2008. i 2009. godine. "Mislim da bismo imali nešto povoljnije stvari, da bismo izborili 50:50, a ne 49:51", naveo je Vučić.

Srbija na putu ka EU, ali čuva prijateljstvo sa Rusijom 

Vučić je izjavio da Evropskoj uniji (EU), posebno Nemačkoj, kao velikom i važnom partneru Srbije, odgovara puna stabilnost Zapadnog Balkana, a to odgovara i Srbiji. Napomenuo je da ne može da razume one koji pozivaju na nemire i ukrajinski scenario.

"Zadovoljan sam što mi nismo izgubljeni u prevodu, i što ono što govorim vama govorim i u Sarajevu", rekao je Vučić.

"To je snaga srpske politike - da u Moskvi kažem da je Srbija na putu ka EU, a kada odem na Zapad mogu da kažem i da, iako smo na evropskom putu, želimo da čuvamo tradicionalno prijateljstvo sa Rusijom", rekao je Vučić.

O razgovorima sa predsednikom Rusije Vladimirom Putinom i nemačkom kancelarkom Angelom Merkel ima zajednički utisak - jednako su bili lepi i jednako teški.

Govoreći o poseti predsednika Republike Srpske Milorada Dodika i navodnoj izjavi turskog premijera Redžepa Erdogana, Vučić je rekao da je u svojim izjava oprezniji od Dodika, ali da razume njegovu zabrinutost.

"Nama je Turska veoma važna, ali su nam važniji regionalna stabilnost, mir, važna nam je Bosna i Hercegovina, ali nam je strašno važna i RS", rekao je Vučić.

Govoreći o odnosima sa Nemačkom, Vučić je rekao da je dobro i važno što Nemačka traži punu stabilnost Zapadnog Balkana.

Najavio je da će Srbija ići na skup u Berlinu krajem avgusta koji organizuje kancelarka Angela Merkel. Upitan da li je linija Berlin–Moskva osnova spoljne politike Srbije, Vučić je odgovorio da nije spreman da govori o tome, ali da Nemačka ima dobar pristup rešavanju ukrajinskog problema.

"Nisu njihovi odnosi divni, ali su racionalni i Nemačka iskreno želi mir u Ukrajini, a nisam siguran da svi to žele", ukazao je Vučić.

Vučić je, upitan o navodnom zahtevu nemačkog poslanika Andreasa Šokenhofa da Kosovo dobije mesto u Ujedinjenim nacijama, ocenio da su to gluposti i da su nemačkog poslanika interesovali Zakon o radu, situacija u Mitrovici i postojeći uslovi za približavanje Srbije Uniji.

Ocenio je da je predstojeća donatorska konferencija za Srbiju važan događaj i ponovio da niko od onih koji su u poplavama izgubili kuću - neće dočekati zimu na ulici.

"Država će to obezbediti iako nije država kriva. Znam da su ljudi nervozni, ali donosimo zakon koji je neka vrsta leks specijalisa, kako bismo što pre pomogli ljudima", naveo je Vučić.

Upitan o investicijama iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Vučić je naglasio da su se oni pokazali kao jedni od najboljih prijatelja, ali da pojedinci, zbog lične mržnje prema njemu, omalovažavaju i prijatelje iz Emirata.

"Dobili smo od njih milijardu dolara na deset godina po dva odsto kamate, čime smo uštedeli trista miliona na godišnjem nivou i hvala našim prijateljima na tome", rekao je Vučić.

Najavio je i mogućnost da šeik Bin Zajid, posle Ramazana, poseti Srbiju.

"Važnije je da mi napravimo dobar investicioni ambijent i ljudi će onda dolaziti sami, Nemci, Francuzi, Arapi, Izraelci i mnogi drugi", zaključio je Vučić.

broj komentara 18 pošalji komentar
(utorak, 15. jul 2014, 22:55) - amikus [neregistrovani]

Bice tesko

Ne mozemo da uspemo dok ne stegnemo kaiseve,i sve dok svaki gradjanin to ne bude osetio.U narodu ne postoji dobra volja,svako hoce na svaki moguci nacin da se izvuce.Bice tesko i mukotrpno ali nazalost ne postoji drugi nacin.Postoji snaga i volja Vucica i ljudi s kojim radi.Mislim da ako ovu sansu propustimo sledi bankrot a onda strasno.

(utorak, 15. jul 2014, 12:52) - Miki [neregistrovani]

budžet

Mogli su se višestruko smanjiti rashodi države a da se ne ugroze njene funkcije umesto što se od sirotinje (koja je već ranije ošišana) pravi još veća sirotinja.

(utorak, 15. jul 2014, 12:22) - Milana [neregistrovani]

Penzije

U potpunosti podrzavam politiku Aleksandra Vucica. Sto se tice smanjenja penzija, trebalo bi da se smanje onim licima sa penzijama od 25 ili 30 hiljada. Sta ima da se skine nekome ko prima 20 hiljada? Ne zaboravimo da ima dosta studenata koji se izdrzavaju od porodicnih penzija koje ne iznose vise od 25 hiljada!!!

(utorak, 15. jul 2014, 11:08) - julija hutter [neregistrovani]

Gospodine Vucicu!

Svaka vam cast,gospodine Vucicu!
Ja se puno divim svama,nastavite
Dalje samo tako.Svida mi se vasi
Komentari bravo za Srbiju .Pozdrav.

(utorak, 15. jul 2014, 10:23) - Zex [neregistrovani]

budžet

Slažem se sa gospodinom. Prvo krenite od sebe, smanjite plate poslanicima i smanjite broj poslanika. Poslanik koji nije iz Beograda nek se preseli o svom trošku ako hoće da bude poslanik, a ne da dobija ogromne naknade za put i odsustvo od kuće i tako pokaže svoj patriotizam. Šta mislite hoće privatnik radniku da plaća put Niš - BG, oće baš ga briga. Privatnik gleda da izbegne i gradsku kartu da plati, pa što bi bilo drugačije za poslanike.

(utorak, 15. jul 2014, 10:18) - anonymous [neregistrovani]

Krediti

Sve dok država ne garantuje za kredite malim preduzećima nece biti zaposljavanja jer mi nemozemo da rastemo sami od sebe. Svoj kapital istrosimo nemozemo da naplatimo potrazivanja i mi idemo u dobos - zatvaramo vrata i saljemo ljude na biro. Sa garancijom kredita država mora da nas podržava da zaštitimo nas kapital da otvaramo radna mesta da naplacujemo na vreme naša potrazivanja. Mi privatnici nećemo sami sebe da upropastimo ali država sa ovakvom politikom sigurno hoće. Tako dajemo nase trziste dobro ustoličenim stranim proizvodjacima i gubimo radna mesta.

(utorak, 15. jul 2014, 09:17) - Dusan [neregistrovani]

Gde su tu mala preduzeca

Slažem se sa Vučićevim reformama, novi zakon o radu je pun pogodak. Nadam se da ćemo sada mi mali privatnici moci makar da prezivimo. Redovno placam sve poreze, ispunjavam na vreme apsolutno sve obaveze prema drzavi, a do svojih zaradjenih para tesko dolazim. Desetak firmi mi duguje novac, sa nekima sam se sudio i dobijao sporove, pa opet nista. Mnogi se od njih denuse u restruktuiranje te sanse nema da ikad vidim svoje ‚‚zaradjene‚‚ pare, a drzava je uzela namete kao da su moj ulozeni novac i zarada na mom racunu. Sada sam u situaciji da bi mi jako znacio povoljan kredit radi oporavka, u suprotnom pridruzujemo se ‚‚dobosu‚‚. Pitanje: Hoce li drzava da obezbedi povoljne kredite, pod normalnim uslovima za mala preduzeca?

(utorak, 15. jul 2014, 06:50) - anonymous [neregistrovani]

budžet

umesto što povećavamo prihode mogli smo da smanjimo rashode i da dovedemo prihod-rashod u neku normalu.šta će nam toliko službenih vozila ,toliko službenika toliko njih koji sede u skupštini i primaju velike plate jedu i piju za džabe što ih tamo malo ne smanje a pustite da radni narod radi i može ppošteno da živi a ne da životari

(utorak, 15. jul 2014, 00:06) - anonymous [neregistrovani]

Lek je gorak

Tezak i mukotrpan posao promene svesti svih nas, I ozbiljnost u pristupu predsednika Vlade namecu se kao obaveza i prvenstveno odgovornost za buducnost Srbije. Dosadasnjim pristupom i rukovodjenjem licnim interesima predhodnih Vlada dosli smo u situaciju da su ove mere nuzne i urgentne i moraju se primeniti bez ikakve zadrske i kalkulacije.
U peridu kada smo PRVI put za proteklih dve decenije postali uvazavan faktor u medjunarodnim odnosima, ne smemo dozvoliti da nas unutrasnja ekonomska pitanja i mere kojima se opiru oni naviknuti na privilegije, zaustave na svim poljima i vrate u period od pre 6 godina.
Podrska Predsedniku Vlade na ovim koracima u zelji da nastavi da gradi bolju buducnost Srbije odlucnoscu i energijom koju je imao do sada jer se prvi put srecemo sa ispunjavanjem obecanja izrecenih u predizbornoj kampanji.

(ponedeljak, 14. jul 2014, 23:39) - Čamdžić [neregistrovani]

Podrška Aleksandru!

Podrška politici Aleksandra Vučića!