Ključ

Srbija kao deponija

Javna je tajna da su uvozni proizvodi namenjeni Srbiji lošijeg kvaliteta  od onih koji su namenjeni zapadnom tržištu. 

Nešto o čemu se nagađalo, prvi put je dokazano kada je hrvatsko udruženje Potrošač, na sudu, dokazalo da hrvatski Ariel nije isti kao zapadnoervopski.

To je tek otvorilo pitanje šta kupujemo kada mislimo da kupujemo sokove, čokolade, kozmetiku, tehniku ili lekove.

Reklame za čokolade su iste, ali, zašto ukus nije?

Kolika je ta razlika u kvalitetu i može li ona da bude opasna po zdravlje?

Gosti u studiju su:

Jadranka Kolarević, hrvatsko udruženje Potrošač,

Dragan Papović, Nacionalno udruženje potrošača Srbije

Stevan Blagojević, Institut za opštu fiziku i hemiju

Ljiljana Stanković, Ministarstvo trgovine RS

Vlada Ješić, novinar, vlasnik portala Bebac

broj komentara 13 pošalji komentar
(subota, 11. apr 2009, 03:52) - sandra [neregistrovani]

Ne kupujmo strane proizvode

strasno!!! posle ovoga se osecam nekako jadno i pitam se zar u vrhu ove drzave ne postoji niko ko je bar malo savestan da ucini bar nesto dobro za svoj narod. Ako nije u njihovoj moci da sprece otimanje Kosova ili vec neko drugo veliko pitanje ovakve stvari bar mogu.Neverovatno kakvi smo neljudi. I kad covek slusa to njihovo bla bla bla totalno neproduktivno, bez dela, bez pomaka prosto mi se smuci.Mogla bih jos toliko toga da kazem ali nema svrhe, svako treba sam da bude svestan svojih postupaka i toga kako obavlja tj.(neobavlja) svoju duznost u funkciji onoga za sta je vec izabran.Tako da je ovaj narod prepusten samom sebi.Posto je to tako potrudimo se da pomognemo sebi ne kupujuci strane proizvode vec domace svih vrsta i ojacajmo sopstvenu proizvodnju a samim tim i ekonomiju.Uzmite primer Danske koja vrlo dobro i uspesno stiti svoje proizvode i industriju.Tamo ce te retko gde naci orbit zvake , koka kolu i sl. a ako nadjete onda su visestruko skuplji od domacih proizvoda. U sustini je totalno nevazno da li nosite nike ili vec nesto slicno, bitno je da ste obuceni a sto se tice kvalitetne ishrane pokazalo se da i tu gresimo, uzaludno bacanje novca za proizvode (ZNJ) kategorije "iz inostranstva" tako da je ipak pametnije podrzati sopstvenu industriju.

(petak, 10. apr 2009, 22:19) - anonymous [neregistrovani]

Ništa novo

Ovakvo razmisljanje je smesno. Ne pravi se proizvod zato sto Turci i Englezi razlicito jedu. Ako proizvod ima odredjeno ime treba da ima oderdjen sastav. Ukoliko je za odredjeno ime obavezno da 80% d sastava mora da zadovolji odredjene karakteristike ,ostalih 20% moze da se menja u zavisnosti od cene. I ovde u USA i Kanadi postoje outlet cene koje no prolaze kroz oderdjen sistem kontrole kao one sto idu u radnje-i naravno to su cene nize a nalepnice su isste. Znaci nije u pitanju Eastern Europe u pitanju je sto nasi distributeri kupe ono sto ima nizu cenu pa posle u Srbiji prodaju skuplje nego na zapadu u najboljim radnjama.

(petak, 10. apr 2009, 20:03) - malinic [neregistrovani]

Cena

Ne samo da su losijeg kvaliteta, vec su , u vecini slucajeva i skuplkji(npr. Milka, Kinder jaje, Nutela...)

(petak, 10. apr 2009, 18:51) - anonymous [neregistrovani]

Vrh ledenog brega

Pre par godina jedan zubar u Beogradu me uveravao da je materijal od kojeg prave zube istog kvaliteta kao i na Zapadu (jer ga oni i nabavljaju sa Zapada). To mi se cini pomalo nelogicno, jer jedna krunica za zub ovde kosta otprilike 400 eura dok u Beogradu (rekli su mi) kosta oko 80 eura. Znam da mnogi nasi ljudi idu u Srbiju, Madjarsku, Bugrsku.. da prave zube jer je tamo mnogo jeftinije, ali da li je kvalitet zaista isti? Ako jeste, kako je to moguce? Sto se tice cokolade, imala sam priliku da probam moju omiljenu cokoladu u Srbiji koja ima istu ambalazu kao i na Zapadu, i mogu potvrditi da ukus nije bio ni slican. Cena? Iskreno da kazem, ne secam se.

(petak, 10. apr 2009, 17:19) - anonymous [neregistrovani]

Odgovor je - kupujte domace

To nije nista novo, ali hvala Bogu, o tome se sada bar prica. Poznato vam je da je bivsa SFRJ imala veoma kvalitetne prehrambene proizvode, ali i tekstil i namestaj.

Pravo resenje, narocito sada u vreme krize, je iskljucivo kupovati domace (ili bar proizvode bivse SFRJ). Nisu ni nasi proizvodi toliko losi, narod sada malo vise izvoljeva, postao je "fensi", juri strane marke... ali samo zato sto je nesto sa Zapada, ne znaci da je dobro, ili da je bolje od naseg.

Ja, na primer, uvek radije jedem "Najlepse zelje" ili "Dorinu", nego "Milku". Tim kompanijama na Zapadu ne verujem nista. Oni nas truju jer nasi zakoni nisu dovoljno strogi, e pa ne moram to da jedem i jos da njima punim dzepove. Daj Boze da nam zakoni budu strogi pa da ne mogu bas da rade sta hoce. Trenutno, moze im se.

(petak, 10. apr 2009, 12:49) - anonymous [neregistrovani]

Kasnite

još devedesetih sam imala priliku da uporedim kvalitet šampona PantenProve iz Nemačke i kupljen kodnas.Izuzev cene sve ostalo je bilo potpuno različito.

(petak, 10. apr 2009, 09:37) - anonymous [neregistrovani]

Kvalitet proizvoda

Nisu u pitanju samo ti proizvodi.Tu su i patike,trenerice,i druga firmirana roba.

(petak, 10. apr 2009, 00:39) - anonymous [neregistrovani]

Kvalitet proizvoda

resenje je jednostavno samo bojkotujes neki proizvod a kada opadne promet brzo ce da se osveste prevaranti.

(četvrtak, 09. apr 2009, 23:15) - anonymous Z.T [neregistrovani]

Kvalitet uvoza

Za vreme SFRJ bila je rigorozna kontrola uvoza. Ovo što se danas događa je neshvatljivo. Zašto to ne može da se spreči?

(četvrtak, 09. apr 2009, 21:12) - anonymous [neregistrovani]

Ništa novo

slazem se da postoje razlike...ali isto tako postoje i drugacije razlike izmedju naroda po pitanju zivotnih navika....na primer, turci i englezi ne jedu istu hranu, pa samim tim i mrlje (od hrane na odeci) nisu iste, i zahtevaju prasak sa sastojicima koji mogu da skinu iste. Pretpostavljam da je i zbog toga razlicit kvalitet praska od regiona do regiona.

Ali slazem se da bi javnost trebala da bude obavestena o svim aspektima proizvoda koji kupuje.