број коментара 55 Пошаљи коментар
(понедељак, 31. јан 2011, 07:11)
Dr Anastasije Jekovic [нерегистровани]

Uvesti ocenjivanje profesora

Nisu svi prosvetni radnici isti, neki su struni i sposobni drugi su lenji i nesposobni i neprate nove tehnologoji, resenje je jednostavno. Treba uvesti princip da ucenici ocenjuju nastavnike i profesore kao sto profesori ocenjuju ucenike, tako da im plate nisu zagarantovane... Kako ucenici kada nezadovolje nemogu u narednu godinu tako i profesori koji nezadovolje minimum bodova nemogu da predaju... U privatnim skolama na zapadu je 1000 bodova puna plata 900 20 posto od plate 800 50 posto od plate i ispod 800 dobija se otkaz, dolazi drugi predavac tako da oni koji se umore od rada sa ucenicima i postanu frustrirani ili su pogresili profesiju, dobili posao preko veze i slicno, budu pomognuti da odu i potraze posao gde ce moci da budu produktivniji. Mislim da je to odlicno resenje da se izadje iz zacaranog kruga, losa prosveta, losi buduci nosioci drustvenih obaveza...

Dr. Prof. Anastasije Jekovic USA

(понедељак, 31. јан 2011, 15:12)
slavko [нерегистровани]

diskriminacija

Zašto ja kao prosvetni radnik dobijam umanjenje naknade za prevoz a ostali finansirani od opštine ne!Možda bi trebalo da nosim neko obeležje u atobusu da me isti odmah prepznaju pa da ne idu istim autobusom samnom.

(понедељак, 31. јан 2011, 16:50)
anonymous [нерегистровани]

dokle bre

Mislim da se status prosvetnih radnika može rešiti na drugi način, a ne zloupotrebom dece za potkusurivanje na relaciji vlada-nastavni kadar.Na kraju balade najviše problema će imati mladost,jer će nadoknadom i brzim prelaženjem gradiva,ostati dosta ne znanja

(понедељак, 31. јан 2011, 16:55)
anonymous [нерегистровани]

Nisu zaslužili-roditelji rade njihov posao

Pitam se kako te prosvetare nije sramota. Svuda kriza - njima malo. Svima je malo - njima najmanje.
Da li neko pita kako rade s decom? Valjda i to ima velike veze s novcem. Roditelji rade kod kuće-nastavnici samo"naručuju" znanje od kuće. Umesto obrazovanja u školama, većina, ogromna većina, plaća deci privatne časove. I to je ispravno?! Naravno da nije. Mnogi, kojima se može, ošljare na času, a na privatnom času za 10 evra umeju, hoće i mogu da predaju. Sve je čista farsa. Svi to znamo, ali ćutimo i nećemo glasnoi jasno jer će naša deca snositi posledica.

(понедељак, 31. јан 2011, 17:00)
anonymous [нерегистровани]

Cudna matematika

Eksperti vlade Srbije su utvrdili da bi povecanjem plate za 24% kurs evra skocio za 300%. Tako bi plata prosvetnih radnika sa sadasnjih 400 pala na manje od 150 evra.

Medjutim, ako bi prosveti smanjili platu za 24% kurs evra bi bio 300% manji, a plata prosvetara bi presla 1000 evra.

Zakljucak: Smanjenjem plate prosveti resicemo njihov i ne samo njihov problem.

(понедељак, 31. јан 2011, 17:24)
pedagoski asistent [нерегистровани]

Resavanje statusa pedagoskih asistenata u skolama

Mozda bas i nije vreme i mesto da postavljam ovakvo pitanje na zadatu nam temu ali, mozda i nece biti na odmet... da se bar javnost informise ili ,ukoliko gospodja koja vodi ovu emisiju mozda postavi pitanje koje cu postaviti ja ovde.Pitanje je : kada ce javno biti objavljeno da li ce pedagoski asistenti(saradnici u nastavi)uci na budzet skola?U pitanju je 178 osoba koji su angazovani u skolama i predskolskim ustanovama u cilju pruzanja podrske svoj deci kojoj je potrebna dodatna podrska u ucenju.Od 2003. godine tadasnji romski asistenti projektno su bili angazovani od strane razlicitih medjunarodnih i nevladinih orgaznizacija (Centar za interaktivnu pedagogiju,Fond za otvoreno drustvo, Save the children,Roma educational found,Gradjanske inicijative. U periodu 2006 do ove godine rad asistenata je podrzavao OSCE a bilo je pokusaja i da to bude Ministarstvo.Prosle godine, zvanje ili posao pedagoskog asistenta je usao u novi Zakon o osnovama obrazovanja (clan 117).U ovoj skolskoj godini u planu je bilo da asistenti budu angazovani od strane Centra za interaktivnu psihologiju (oktobar,novembar,decembar)a od drugog polugodista su trebali biti na budzetu skola.Sadasnje stanje je da im je isplacen honorar za oktobar, a da je ugovor sa CIP-om za novembar ponisten i da ce ponovo biti potpisan sa Ministrastvom(novembar,decembar,januar).Za sada ni skole ni pedagoski asistenti nisu dobili nikakve zvanicna obavestenja o tome kada ce zaostali honorari biti isplaceni, niti u kom vidu ce biti angazovani od febrara meseca.Ukoliko postoji mogucnost,dobro bi bilo ako bi gospodin Ministar mogao dati zvanicno obavestenje i po ovom pitanju.


pozdrav
Pedagoski asistent

(понедељак, 31. јан 2011, 17:58)
Nikola [нерегистровани]

Loš zakon

Kako raditi sa decom koja vole školu, kada je novim zakonom dozvoljeno imati 35 neopravdanih, a i dalje imati primerno vladanje, kada dete može u svakom trenutku napustiti čas ili se na njega vratiti, a da ja ne smem reagovati. Da ne govorim o ne reagovanju na prostakluke, provokacije ili fizičke napade na mene kao profesora. Zašto je plata u prosveti javna, a nije javna plata direktora na televiziji, kada ja redovno plaćam pretplatu a ujedno i kablovsku, pri čemu me niko ne pita da li sam zadovoljan kvalitetom programa?

(понедељак, 31. јан 2011, 18:08)
anonymous [нерегистровани]

veliko DA za ocenjivanje

Potpuno ste u pravu! Zaista treba uvesti ocenjivanje profesora!
One million dollar question: neprate ili ne prate, nemogu ili ne mogu,nezadovolje ili ne zadovolje?
No further questions!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(понедељак, 31. јан 2011, 18:15)
Milica [нерегистровани]

kosovo

Zaposleni prosvetni radnici u Kosovskom pomoravlju pored redovne plate i kosovskog dodatka od 50% primaju i platu MONTa (iz Tacijeve vlade). Direktori skola i zaposleni imaju redovna mesecna primanja. Znaci dva poslodavca i dve plate. Norma smanjena a ucenika upola manje od bilo koje skole u Srbiji. Zasto Ministarstvo prosvete zajedno sa vladom i pored mnogih obecanja nije preduzela konkretne korake protiv ove masovne pojave potpisivanja ugovora i ostvarivanje zarada sa Kosovskim institucijama?

(понедељак, 31. јан 2011, 18:16)
anonymous [нерегистровани]

Pitanje za voditeljku

Zasto u emisiju nije pozvan predstavnik najjaceg sindikata u prosveti Leonardo Erdelji.

(понедељак, 31. јан 2011, 18:21)
anonymous [нерегистровани]

Ravnopravnost korisnika budzeta

Zasto svi korisnici budzeta nisu ravnopravni.
Na primer: Vojna lica mogu da kupe stan na 30 godina a drzava im otplacuje rate tako sto im daje pored plate i UTS (uvecane troskove stanovanja).

(понедељак, 31. јан 2011, 18:24)
anonymous [нерегистровани]

Pitanje za ministra

Zasto je MInistar poceo da pregovara tek nakon najave strajka, da je otpoceo sa pregovorima na vreme mozda strajka ne bi ni bilo.

(понедељак, 31. јан 2011, 18:26)
anonymous [нерегистровани]

Pitanje za ministre

Zasto se Ministri plase TV duela sa predstavnicima UNIJE SINDIKATA PROSVETNIH RADNIKA. Ako se ne plase, kada ce biti TV duel.

(понедељак, 31. јан 2011, 18:28)
anonymous [нерегистровани]

Kraljevo

Zasto je ministar prosvete preuzeo na sebe obavezu da obnovi kraljevacke skole kad i sam zna da ovakvom raspodelom budzeta nema novca ni za plate prosvetnih radnika.

(понедељак, 31. јан 2011, 18:40)
anonymousMM [нерегистровани]

pravopis

DR,nauci kako se pise negacija(ne mogu, ne znaju.../ pa onda komentarisi rad prosvetnih radnika...

(понедељак, 31. јан 2011, 18:53)
s [нерегистровани]

Savremene škole?

Inflacija od 300% ne postoji. Kako neko reče, ajde da smanjimo plate za 24% pa da evro bude 35 din.
Da li su svi svesni da dovodimo decu u škole koje su goli zidovi, decu koja imaju bolje mobilne telefone nego što je informatička oprema u školama? Da ih učimo u najboljem slučaju Windows XP, a oni kući imaju svi Windows 7. Da im je čas interesantan koliko i pećinski život.
Probudite se, deca su naša budućnost, šta smo uložili u njih? Tako će nam se i vratiti.

(понедељак, 31. јан 2011, 19:00)
anonymousMM [нерегистровани]

Pitanja ...???

Jednostavno pitanje> Da li bi ministar radio u uslovima u kojima rade prosvetni radnici/neopremljene hladne ucionice bez ikakvih nastavnih sredstava ,za platu za koju ne mogu da sebi kupe osnovne stvari pa da izgledaju pristojno kako nalaze red i struka... Da li bi ministar dopustio da mu svi govore kako treba da radi, pocev od ucenika pa sve do njihovih roditelja? Kako da se odbrani profesija ako svako ima pravo da vas vredja kada mu se nesto ne dopadne ? Sta dopusta Zakon o osnovnom obrazovanju kada se ucenici ponasaju nepristojno , prave veliki broj neopravdanih izostanaka? Kako da se zastitite od nasilnih ucenika?

(понедељак, 31. јан 2011, 19:20)
наставник [нерегистровани]

Далеко им лепа Америка

Драги господине, држите се ви Америке !!!

(понедељак, 31. јан 2011, 19:23)
anonymous [нерегистровани]

nastava kod nas i u SAD

`леба ти, Анастасије, шта ти предајеш, кад не знаш да се ``не могу'' пише одвојено? Осим тога, знајући наше ђаке, они би све наставнике истерали напоље. Контрола је потребна, али споља, од стране неког ко је неће злоупотребити. Наставници ће ускоро сами да дају отказ, као по САД (гледали смо Boston Legal), тај посао још раде једино они који немају куд, покушавају да издрже до пензије. Ко ће хтети да ради посао где ученик има сва права, а наставник нема права? Где ученик може да се облачи непристојно, где може да се игра мобилним телефоном на часу, где може да се физички обрачунава са наставником, а наставник нема права да га опомене или избаци са часа да му не би нанео душевну бол? Уз све то, систем у САД производи ликове који треба да раде и не мисле, да се не би случајно осетили обесправљенима у односу на богаташе који се извлаче (поново, гледали смо Boston Legal, најбољу хронику збивања у САД у последњих 10 година; оно што је Балашевић радио својим песмама у време Милошевића, тако ова серија ради Бушу и америчком естаблишменту). Е то бисте ви хтели код нас, да још имамо затуцану децу. Мало је што спавају до подне, јер су се претходне ноћи млатили по сплавовима, уместо да скапирају да би било добро да за почетак сами зараде новац који тако великодушно остављају по тим сплавовима, а да тата и мама не могу целог живота да их издржавају. А у случају да се дигне кука и мотика, тешко да ће ти клинци да буду уз владу зато што им омогућава такав живот, пре ће бити уз владу која ће да им покаже неки пут, а не да их пусти да раде шта хоће.

Просветари немају права да први траже повећање плата, има и угроженијих од њих, али имају право да траже паметнији закон о образовању од овог, иначе од достојанства њихове професије нема ништа.

(понедељак, 31. јан 2011, 19:28)
niss [нерегистровани]

da li su svesni

Da li postoji svest kod ministara da prosveta kao avangarda postavlja Vladi pitanje dokle ce da zamajava narod. Ostali ili cute ili su protivnici svega i svaceg sto se desava u Srbiji a nisu svesni, pa jedna pljacka Kolubare i ona resava stvar oko primanja u Srbiji, a gde bi bili da se svemu stane na kraj. Podrzavam prosvetare neko mora PRVI.

(понедељак, 31. јан 2011, 19:37)
s [нерегистровани]

odgovor

Onda bismo imali profesore koji puste učenike na Facebook ceo čas i dobri su profesori i one koji ih teraju da rade i uče i loši su profesori.

(понедељак, 31. јан 2011, 19:42)
Jelena [нерегистровани]

pedagoški asistenti

Poštovani,nadam se da ćete nam izaći u susret i postaviti ovo pitanje uvaženoj gospodi večeras u emisiji.Obzirom da nas 184 pedagoških asistenta radimo već četvrti mesec u školama i vrtićima a status nam nije rešen,kao ni keficijent zarade, interesuje nas da li će to uskoro biti odrađeno.Teško je da četiri meseca idete na posao bez ikakve nadoknade a još teže što nam niko ne govori kada će to biti završeno.
Valjda smo i mi deo sistema u obrazovanju pa vas molim u ime svih pedagoških asistenata da nam se razjasni naš status.Unapred HVALA!!!

(понедељак, 31. јан 2011, 20:48)
Zvonko Trajkovic [нерегистровани]

Prosveta - stub drzave

Tri su glavna stuba nosaca svake ozbiljne i organizovane drzave - prosveta, zdravstvo i sudstvo.
Prosveta i skolstvo su najvazniji segment kulturne politike odgovorne drzavne vlasti.

Nasa vlast poodavno nije odgovorna ovom napacenom narodu, pa ne ulaze nista ni u kulturu. "Nema para!" Pa, u redu, zato ce sutra morati da ima para za zatvore i popravne domove, a na ulicama cemo svi ici naoruzani revolverima kako bi odrzali goli zivot!

(понедељак, 31. јан 2011, 20:53)
anonymous [нерегистровани]

Ko isplacuje jubilarne nagrade

Obzirom da je u razgovoru sa g-dinom Mirkom Cvetkovicem postignut dogovor oko isplata jubilarnih nagrada,molila bih Vas da mi pojasnite ono sto velika vecina nije shvatila-,,Znaci li to da ce jubilarne nagrade biti isplacene iz budzeta ili ce pasti na teret opstina?"
Hvala na odgovoru!

(понедељак, 31. јан 2011, 20:54)
anonymous [нерегистровани]

predlog

Vidimo da su se mnogi uključili u raspravu o platama prosvetara i pogotovu čelnici Vlade koji kažu: nema rada nema plata.
E onda predlog za predsednika i članove vlade: Od 2008 kada su preuzeli vlast doveli su Srbiju da je rekoreder u Evropi(za koju se zalažu) po inflaciji i na poslednje mesto po prosečnim platama (mada to stanje nisu zatekli). S obzirom da ništa nisu radili (pozivanje na svetsku krizu je stvarno izlizano jer su i druge zemlje u Evropi bile pogodjene krizom pa su nas pretekle) predlažem da vrate sva primanja koje su dobili (dobili a ne zaradili) od države zajedno sa svojim savetnicima i saradnicima i daju primer svima u Srbiju.

(понедељак, 31. јан 2011, 21:00)
anonymous [нерегистровани]

Postovana,

Nije ovo Amerika, niti je americki sistem skolstva, niti uslovi rada kao u Americi, niti su plate Americke, a bogami ni deca nisu bas naivna ako u toj Vasoj Americi (hvala Bogu). Zasto ste gospodjo sa svojom doktorskom diplomom u SAD, zasto kad tako patriotski iz daljine savetujete ne dodjete da patite malo sa nasim doktorima nauka, akademicima kao i sa ostalim prosvetnim radnicima?

(понедељак, 31. јан 2011, 21:03)
profesor [нерегистровани]

nisam očajni profesor

Što jednom prilikom reče jedan naš ministar"U prosveti rade samo dobro udate žene"-hvala dragom Bogu da imam divnog muža koji razume kada isfrustrirana dođem iz škole zbog toga što nisam stigla sve da obavim u školi, već donosim posao kući, još jedno 3-4 sata. To niko ne zna i ne razume.Znaju samo da pljuju po prosvetnim radnicima.Mi radimo minimum 8 sati dnevno.Nemamo godišnji odmor 3 meseca, već samo 27-30 radnih dana.Zimski raspust nemamo, idemo redovno na posao, prolećni raspust nemamo, idemo na posao, jesenji raspust takođe nemamo, a to što su đaci na raspustu, ne znači da smo i mi na raspustu.Radimo kao na traci, sastančimo svakodnevno, okupljamo se i rešavamo timski sve zadatke koje nam ministarstvo naloži, a šta još treba da radimo da bi ljudi shvatili koliko posla imamo?Ne mogu da se posvetim svojoj deci kod kuće od obaveza koje mi nameće posao u školi. Ne stižem ni da pogledam šta su moja deca radila u školi, molim Vas saznajte malo više o radnom danu jednog prosvetnog radnika.

(понедељак, 31. јан 2011, 21:03)
anonymous [нерегистровани]

ZA DIANU DRAGUTINOVIC

Председник Владе Србије Мирко Цветковић оценио је нереалним захтеве просветара за повећање њихових зарада за 24 одсто у односу на претходну годину и упозорио да би то водило у инфлацију од 300 одсто, курс од 300 динара за евро и макроекономски упропастио државу, у чему он не жели да учествује." Ово је званичан изјава коју су пренели сви штампани и електронски медији.
Због тога, као просветни радник, захтевам да нам се плате смање! Звучи парадоксално? Само уколико се не разумете у премијерову математику или логику. До брилијантног решења је дошао сам Цветковић, а да при том није ни био свестан. На ту чињеницу ја само указујем јер сам задивљен генијалношћу премијера и начином на који он тако (о)лако барата бројкама.
Решење се огледа у принципу реципроцитета. Наиме, ако се плате повећају за 24 процента до краја године, евро ће бити 300 динара, а о инфлацији и да не говорим! То директно имплицира да ако се плате смање за 24%, евро ће бити 35 динара, а инфлација триста пута мања од планиране! Проста математика: плате смањена за 25% износи 30000 динара. За тај новац могу да купим преко 850 евра по курсу од 35динара за евро! Дакле, плата ми се аутоматски реално повећава за више
од 250%! Да не говорим о рапидном смањењу инфлације и општем економском напретку државе! Само, ако је веровати г. Цветковићу...

(понедељак, 31. јан 2011, 21:05)
anonymous [нерегистровани]

PROSVETA

Kada nastavnici i profesori nauce nasu decu na casu da ne moramo da placamo dodatne casove, skoro iz svih predmeta, a to mislim nigde vise nema u svetu, moze da se pregovara o vecim platama. Ovako imaju zagarantovanih po oko 40.000 dinara u skoli i jos pola od toga zarade privatno. Mora se jednom stati tome na put. Svi pominjemo davanje lekarima za lecenje, a davanje nastavnicima je veoma slicno.

(понедељак, 31. јан 2011, 22:38)
dragan indjija [нерегистровани]

pomocno osoblje

Dali se iko pita kolika je plata pomocno tehnickog osoblja(domara lozaca,spremacice)nasa je plata 15 000 dinara i nikog iz prosvete nije briga za to kojih bre 35-40 000 hiljada mi imamo samo 15 000 ni dinara vise i kako se sindikati nebrinu za to nego sebi samo da podignu plate vidite i sami. molim da se ovo objavi neka narod cuje da smo i mi zivi i jadni.

(понедељак, 31. јан 2011, 22:58)
Roditelj [нерегистровани]

Podrzavam profesore


U potpunosti podrzavam profesore u njihovom strajku! Obzirom na to kakva deca danas postoje svaka im cast! U odeljenju moga sina ima dece ciji roditelji dolaze i maltretiraju profesore preteci im. Obicno su to znate vec, oni na nekoj poziciji. Malo ima je sto ljudima zakidaju na platama, a ono ih i fizicki i verbalno ugrozavaju. Sramota za zemlju Srbiju!

(понедељак, 31. јан 2011, 22:59)
Erdeljan Olgica [нерегистровани]

tehnološki višak

Prosto više ne mogu da istrpim ovo vređanje od strane oba ministra. Da li ministri dobro obavljaju svoje poslove? Da li zaslužuju svoje plate? Ja, kao prosvetni radnik, sam večeras prozvana da ne obavljam svoj posao, iako sam ove godine ostala bez pune norme (ne svojom krivicom)svoj posao obavljam veoma savesno. Niko večeras nije pomenuo pitanje tehnoloških viškova koji su se pojavili u prosveti, jer je ministarstvo dozvolilo prijem novih radnika u protekle dve godine iako se znalo da će doći do ovakve situacije...Imam puno pitanja, komentara, ali prosto mislim da nema smisla o tome ni na ovakav način pričati...teško da će neko imati razumevanja.

(понедељак, 31. јан 2011, 23:00)
MilošBG [нерегистровани]

Rešenje: presuti iz šupljeg u prazno

Od 2008. godine povećali su plate i zdravstvu i svima redom u skandalozno velikim procentima. Svima su povećali plate OSIM PROSVETI.

Ništa - prosto će sada (pošto nema para) smanjiti plate svima kojima su sto puta već povećavali plate u poslednje tri godine(administraciji, zdravstvu etc.) i rešen problem. Rebalans budžeta i to je to.

(понедељак, 31. јан 2011, 23:03)
anonymous [нерегистровани]

zbunjena

Zašto ministarka ne proveri koliko novca za prosvetu izdvajaju opštine.
Uglavnom ništa. Put se plaća sa zakašnjenjem od godinu dana, dnevnice za takmičenja isto. O seminarima možemo samo da maštamo . Gde je taj silni novac?

(понедељак, 31. јан 2011, 23:05)
anonymous [нерегистровани]

Deci zabranjen ulazak u škole

I prosvetari imaju decu.

(понедељак, 31. јан 2011, 23:07)
anonymous [нерегистровани]

Pera

Od svih budzetskih korisnika najnize plate imaju prosvetari ukoliko posmatrate strucnu spremu.Tacno je da su svi nezadovoljni i da bi svi hteli vece plate ali nije isto da li imate 70,80,90 ili preko 100000dinara platu pa hocete jos ili imate to sto imaju prosvetari.Znate neki imaju osnovnu platu plus dnevnice,plus rad na terenu+++++++++....a u prosveti imate platu i to je to.Prosvetari su u pravu a ministre treba da je sramota da ovako govore za ljude koji su najodgovorniji za obrazovanje njihove dece, pa vecina vas provodi manje vremena sa decom nego ti profesori, nastavnici, ucitelji.Sramota bre, dajte ljudima novac a vi malo smanjite ruckove, dnevnice, vozace, obezbedjenja,prezentacije, kombinacije pa ce imati za sve.

(понедељак, 31. јан 2011, 23:12)
djordje [нерегистровани]

skolovanje

Jedna primedba: Sve vreme se prica o povecanju plata prosvetnih radnika a kao povod za strajk se rado pominje poboljsanje uslova nastave, o cemu se ni reci a kamoli cifre nisu cule. Dokle cemo da ucimo zastarelo gradivo sa zutih i iscepanih slika? Jedino poboljsanjem obrazovanja mozemo postati kompetentni u EU.

(понедељак, 31. јан 2011, 23:15)
anonymous [нерегистровани]

odgovor

vi kao prosvetni radnik sa takvim poznavanjem pravopisa koje prenosite deci i ne zasluzujete vise.

(понедељак, 31. јан 2011, 23:23)
mr anto đivanović, penzioner [нерегистровани]

Protiv štrajka prosvetnih radnika

Poštovani,
suviše ima razloga da država odbije nasilničko ponašanje i zahteve sindikata koji su štrajkom decu isterali na ulice. Hoće li ulice da obrazuju decu?
Država može da organizuje od armije nezaposlenih prosvetnih radnika i napuštenih školskih prostora, zbog štrajka, vanrednu nastavu. Možda će tako i moja ćerka, nezaposleni profesor geografije, doći makar do mrvice kolača, koji prosvetni radnici potcenjuju u eri ekonomske krize i besposlice. Rizikujem da me prozovu štrajkbreherom, ali voleo bih da ih vidim i njih i sindikalce šta bi rekli kada ne prime ni dinar? Kako je moguće da toliko obrazovanih prosvetnih radnika, po školama zaposleni, nemaju osećanje solidarnosti (sem sa onima sa kojima štrajkuju) sa armijom njihovih kolega koji nemaju ni tračak nade da će biti zaposleni u skorije vreme? Kakva je to odgovornost? Nikakva,nemaju je ni prema državi koja im je obezbedila daleko pristojniji život od mnogih penzionera? Prema deci, koja su naša najveća budućnost,se već ponašaju neodgovorno, pa ne možemo da očekujemo da će ih obrazovati i vaspitati da rade. Navići će ih na nerad? Oni, pogotovo, ne vide najugroženije - one koji nemaju nikakve prihode!

(понедељак, 31. јан 2011, 23:32)
Danijela [нерегистровани]

Koeficijenti


Zaposleni u prosveti nisu samo profesori i nastavnici razredne nastave. Postoje tu jos i pomocno osoblje,administrativni radnici, sefovi racunovodstva i obracunski radnici koji su takodje nezadovoljni svojim primanjima. Tacnije radi se o vrednovanju koeficijenata za iste. Razlika od 50% izmedju IV stepena nastavnika razredne nastave i IV stepena obracunskog radnika je ponizavajuca.

(понедељак, 31. јан 2011, 23:32)
mr Anto Đivanović, penzioner [нерегистровани]

Ocenjivanje profesora

Pod hitno treba uvesti metodologiju i kriterijume ocenjivanja profesora po školama. I sa tim u vezi nagrađivanje, do otkaza ako se proceni da ne zadovoljava neko unapred zadate kriterijume. Naprimer, kriterijum može biti i uspeh đaka (ceo razred odličan - svi profesori na obuku i smanjenje plate za 50%, itd.).
Pozdrav

(уторак, 01. феб 2011, 08:08)
Jelena [нерегистровани]

E, pa dosta je bilo!

OK. Kao nema para u budžetu. Da i to progutam. Nikako da kažu koliko para dobija ministarstvo ukupno. Ja nešto preračunah... Ako je ministarka u pravu za 20 milijardi za godinu dana, to je oko 180.000 zaposlenih u 1804 škole, što je 100 ljudi po školi. Zar nas ima toliko? Meni je neverovatno!
Za šta ministarstvo troši pare? Ako nema para, nek ne gradi nove škole, nego popravi uslove u postojećim! Nek ne plaća reformu. Sigurna sam da će naći dobrovoljce koji će to sve mnogo bolje uraditi i bez para! Nek ukine 3-5 raznih ustanova i zavoda koji imaju iste nadležnosti! Nek otpusti prvo svoje iz ministarstva koji ne rade dobro, pa onda da ide po školama i davi profesore koji su na dnu te lestvice. I eto nama povećanja!
Da li je neko njega pitao kako radi svoj posao? Pročitajte malo zakone. Na koliko mesta piše da određenu stvar bliže uređuje ministar? A koliko takvih dokumenata uopšte postoji? I ako postoje, ima li nekog koji nije nastavljen objašnjenjem kako se tumači? Pa i dalje običnim smrtnicima nije jasno šta u stvari treba da rade! Kako se samo usuđuje da ocenjuje naš posao, kad svoj ne obavlja! Sram ga bilo!
I kakav je to bezobrazluk da se novac od roditelja ubraja u davanje države?!? Pa nisu ti ljudi dužni da plaćaju sve ono što treba da plati ministarstvo, ma koliko bila bogata ili siromašna država!

(уторак, 01. феб 2011, 08:58)
Milena [нерегистровани]

odgovor

Naravno, treba uvesti ocenjivanje nastavnika, ali kriterijum Vam bas i nije nesto objektivan. Poklanjati petice ne znaci biti dobar nastavnik.

A ocenjivanje zaposlenih treba uvesti svuda, samo sto ocenjivac mora ne moze biti samo jedna grupa, u ovom slucaju ucenici, vec i kolege, strucnjaci itd.

Treba uvesti i ocenjivanje roditelja od strane vaspitaca, ucitelja, nastavnika, jer ne zasluzuju svi decu. Gde su socijalni radnici sada?

(уторак, 01. феб 2011, 09:00)
Odgovor anonimusu [нерегистровани]

O pravopisu

Hmmm, iskreno pa ni Vama pravopis ne ide od ruke. Ako vec odlucite da vredjate nekoga vredjajte nekog ko je iz Vase kategorije, a ne iznad Vase :)

(уторак, 01. феб 2011, 09:03)
Odgovor za "dokle bre" [нерегистровани]

Par reci

Da, zloupotrebljavaju se deca, samo pitanje je cija. E pa odgovoricu Vam, zloupotrebljavaju se deca prosvetnih radnika. Mislite da samo Vi imate decu, e pa dobro jutro i dobro dosli u zemlju Srbiju.

Zasto Vi ne insistirate da se Vasa plata smanji i da taj deo ide skolstvu? Sta ce Vama novac?

(уторак, 01. феб 2011, 09:08)
Odgovor "Velikom da za ocenjivanje" [нерегистровани]

Par reci

Najpre, pise se "ne prate", a ne "neprate".

Da, treba uvesti ocenjivanje, ali svih zaposlenih u drustvu. Samo, zbog objektivnosti ne mogu samo ucenici ocenjivati, vec i kolege, kao i strucnjaci sa strane.

Dodatak: treba uvesti i ocenjivanje valjanosti roditelja od strane vaspitaca, ucitelja i nastavnika, kao i strucnih lica skole. Pa ako roditelj ne zadovoljava, onda "zvrrrr" socijalnom radniku, pa neka on preuzme odatle.

(уторак, 01. феб 2011, 09:10)
anonymous anonymous-u [нерегистровани]

odgovor

Ja cu Vam odgovoriti. Uplasili su se cika Zarko i teta Ljilja, pa naredio ujka Aca :)

(уторак, 01. феб 2011, 09:11)
anonymous [нерегистровани]

Odgovor Kraljevcanu

Ja cu Vam odgovoriti. Zato sto je zaboravio da je on ministar.

(уторак, 01. феб 2011, 09:11)
Dukas [нерегистровани]

Plata od 17000 din

Ja sam isto zaposlen u prosveti kao pomocno tehnicko osoblje sa platom koja ne prelazi 17000 din koju niko cifrom ne spominje.Zar je moguce da se kod nas nista po planu plata radnicima ne pomera???Nasa drzava je preskupa a nista nisu uradili povodom toga! Da su iskreno rekli,nemamo para i svi ce imati minimalac od predsednika pa do mene licno koji imam gore navedenu platu,pristao bih da zivim ovako!Znaci da ako su teska vremena,za sve je isto.Znam da ce neko sad reci kako je sad to pocetak svih zahteva radnika na budzetu drzave ali ovo vise nije samo pitanje prosvete vec gde su nas doveli neki ljudi sa opravdanjem svetske ekonomske krize?Privredi je tesko da skupi toliko para jer njih je sve manje ,kako kazu nasi ministri,a ne pitaju se zasto je to tako??Pa inspektori su ovde u nasoj drzavi samo da kaznjavaju,a ne da upucuju ljude u nepravilnisti,sto je kod nas postalo normalno,kad se inspektor pojavi,znaci da je dosao po pare.Mnogi su zbog toga zatvorili radnje.Ovo je samo primer koji ja licno znam,a gde su jos takvi losi primeri za koje drugi znaju.
I pitanje za sve,da li neko moze da pomeri minimalac od 17 000 din koji ja imam u drzavnoj firmi,ili neko ko je zaposlen u privatnoj???Naravno mi koji smo u vecem sistemu i na ovaj nacin pomazemo svim ljudima koji imaju minimalac ali i mogucnost da se bore za svoje bolje sutra!

(уторак, 01. феб 2011, 12:34)
anonymous [нерегистровани]

odgovor

Nastavnik razredne nastave je VI stepen!!!

(уторак, 01. феб 2011, 12:40)
Zolja [нерегистровани]

Подела

Када министри у Влади буду имали плату од 13000 као што има теткица у школи онда нека просипају демагогију да треба сви да поднесу терет кризе. Министарка рече да је 20000 људи остало без посла. Да ли су за то криви наставници или Влада? А ево где су паре: потрошене су на сателите, вакцине, плате посланика, интернет портале од 25000 евра и тако даље и тако ближе. Још ако се ту дода и чист лоповлук као нпр. онај у Колубари, плате би нам биле супер. Господо министри тражимо оставке. И зашто није у емисију позван Леонардо Ердељи. Чега се плашите?

(уторак, 01. феб 2011, 21:46)
Goran [нерегистровани]

Vrhunac cinizma

"Да ли држава постоји да испуњава захтеве својих запослених или запослени постоје да испуњавају опште циљеве."
изјава Диане Драгутиновић

Без коментара

(уторак, 01. феб 2011, 22:02)
anonymous [нерегистровани]

Za ministra prosvete

Postovani ministre prosvete, moj profesori su obrazovaniji i pametniji od vas, a i oni imaju vecu odgovornost od vase, da od mene naprave obrazovanog i dobrog coveka, pa samim tim zasluzuju platu makar onoliko koliko je VASA.Ako ne znate kako saberite plate ministara i plate prosvetnih radnika pa ih podelite na ravne casti, to bi bilo fer i korektno sa vase strane. Ucenica zavrsne godine srednje Ekonosmke skole u Smederevu!!! Pozdrav!!!

(среда, 02. феб 2011, 22:52)
Izritiran strajkom [нерегистровани]

pocnite da radite

E MOJI PROFESORI STVARNO STE PRETERALI. Radite od 8 do 13 i to oko imate ceo fond casova a da nepricamo o raspustima i ostalim praynicima. DOSTA VISE, dali mislite da ste vi jedini koji radite ya drzavu.

(четвртак, 03. феб 2011, 19:56)
anonymous [нерегистровани]

Bezobrazluk !!

Neka se ti profersici zapitaju koliko rade godisnje ! A onda neka pogledaju koliko imaju u proseku godina a koliko mladih sedi kuci i ceka da sveki od njih ode u penziju ali to docekati nece ,zato sto u Srbiji rade do smrti!
Sta je pojenta svega ? Sta sa ljudima kojima privatnici deru kozu svaki dan 365 dana skoro? To sto su oni isli na fakultet to je njihova stvar ,islisu da im bude lakse da budu u toplom a ne da imaju vece plate nego drugi ljudi u Srbiji ,kome oni da se zale i gde da strajkuju !!!